2013

Bloggarna börjar handla om bloggarnas summeringar av 2013. För mig har 2013 varit både underbart, bra, vidrigt och dåligt och jag vet inte om jag vill eller borde göra nån summering. Men jag kan göra ett försök.
 
Norpar några frågor från Viktor Frisks blogg till att börja med.
 
Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?

Ja, jag började jobba inom hemtjänsten och det är jag så himla glad för. Har fått underbara vänner och ett underbart jobb där man verkligen känner att man är en ljuspunkt i andra människors liv. Bland dom nya vännerna jag fått via jobbet vill jag nämna två. Tony - som stöttat mig på bästa sätt och som finns där för mig. Talar förstånd med mig när jag flippar ur och som håller om mig. Och retas! Alexandra - som lyssnar och säger sin mening, rakt och ärligt. Och som kramar mig så skönt!
 
Jag har blivit singel, det har jag iofs varit förr men inte på riktigt sen 1985. Bott själv har jag aldrig gjort, men det gör jag nu. Och jag trivs så bra och älskar min lägenhet. Men jag vill ändå bli sambo igen, men jag har verkligen ingen brådska med det eftersom jag inte vill bli sambo bara för att, utan för att det känns rätt för både mig och den jag eventuellt flyttar ihop med.
 
Hur har ditt 2013 varit?

Mitt 2013 har varit himmel och helvete, helt klart. Jag har förändrats, och förändras fortfarande, i grunden och är inte samma människa som för ett år sen. Jag gjorde ett besök på psykakuten i Säter, roliga sommarjobbet där jag nu är timvikarie, separationen från Ajje, Nalle, årets bästa helg var den i Ullared, Patrik, alla underbara människor jag lärt känna i år på ett eller annat sätt, att jag träffat Nån och att han finns i mitt liv. Det finns annat också som vore värt att nämna här men det här får räcka.
 
Blev du kär i år?

Ja

Gjorde någonting dig riktigt glad

Ja, flera saker. Men på det stora hela har 2013 inte varit något glad-år.
 
Vem har du umgåtts med mest?

Ajje, Tony, Nån och Emelie. Har varit mycket själv eller med barnen.
 
Har du haft ett förhållande under 2013?

Även förutom äktenskapet med Ajje, ja
 
Vart reste du under 2013?

Hehe, semester i Söderbärke! Nädå, jag var ner till Göteborg och hämtade Alex med flyttlass och jag åkte på kryssning med Viking Cinderella och till Ullared. Så resmässigt var det ett riktigt dåligt år.
 
Vad vill du säga till dig själv inför 2014?

Välj livet! Välj att må bra! Grotta inte ner dig i dom dåliga och mindre trevliga sakerna!
 
 
 
 
 
 
 
Några av dom underbara människorna i mitt liv i år!
 
Just det, ett tag var jag prinsessa också....hehe
 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

miansliv.blogg.se

Ett ställe där jag skriver ner det jag känner och upplever

RSS 2.0