Bakat med Ajje

Mian är trött men lycklig och glad!
 
Har varit uppe hos Ajje nästan hela dagen idag för vi har bakat saffransbullar med vit choklad i.
Sjukt goda och satiga även om dom inte blev så goda som dom brukar bli.
Smör, socker och vit choklad...*dump* hahaha
Sötungen ville vara med på bild han också :-)
Dags att skära och snurra bullar, jag gör aldrig rullar man bara skär bullar av. Jag skär strimlor och snurrar så det blir typ knutar.
Degen blev väldigt vit på bilden, den var gul i verkligheten.
Glömde ta kort på bullhög och längderna...
 
En del blev lite svarta, men det gör inget. Ajje har skaffat varmluftsugn och det är ju lite annorlunda, antar att han inte bakat så mycket sen han köpte den....
 
Hundarna, och speciellt Nalle, var otroligt gosiga med mig idag. Något jag uppskattar väldigt mycket för dom är ju så härliga. Jag körde lite kommandon med dom också, med en hundmat som vi fick gratisprov av i Stockholm igår. Hundarna tyckte att det var smaksens!
 
 
 
 
Tossiga Nalle kom gående och satte! sig i soffan...
Ajje bjöd på god mat innan jag och Erik åkte hem hit. Kebabspett med go kall sås
 
Har "pratat" lite med Nån, så nu är jag extra glad :-)
 
Ska ta mig lite att äta och sen skutta i säng!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

miansliv.blogg.se

Ett ställe där jag skriver ner det jag känner och upplever

RSS 2.0