Det är julafton säger dom...

Så var var det kväll tisdagen den 24 december.
 
Jag sitter i soffan och myser med ett glas rött och tjattrar lite på facebook.
 
Idag har jag haft kärt besök med utbyte av julklappar. Jag fick bästa möjliga!
Gå ut och äta på Lokes med den som gav mig gåvan.
Hahaha, han fattar nog bättre än han tror, eller så har han verkligen stenkoll. Och sån stenkoll vore nästan lite otäckt :-) För allt jag vill ha är ju tid med honom...
 
När han hade åkt för att tillbringa julen med sin familj kollade jag läget lite på The Internet!
Fick ett mail från en vän i England som jag svarade på och sen såg jag till att ha ordning på inloggningen till spotify. Sen stack jag ner till gymmet och tränade en stund. Så jäkla skönt det är.
 
Sen åkte jag upp till Ajje och lämnade bilen och gosade lite med Erik och hundarna innan jag tog en promenad hem. Skönt med frisk luft och att få sträcka ut med snabba långa steg efter gymmet.
Datumet till trots så hade jag mina gamla walking-skor. Lättare att gå än med vinterdojs, iaf när det som nu är barmark.
 
Just nu sitter jag och njuter av friden och lugnet, vin, rostade mandlar och mina vänner som finns här tack vare facebook. Jorå, så funkar det för mig, jag är tillräckligt open minded för att se det som att umgås fast man sitter i varsin del av världen och chattar via tangentbord och skärm. Stefan och jag kunde sitta bredvid varann i en soffa och prata via datorn :-) Skaffade en ny mailadress till spotify så nu finns jag på G+ igen.
 
Spotify rullar på med lite skön musik men jag funderar på om jag ska kolla kvällens TV-utbud. Så jag har tid att välja en film. Eller så lägger jag mig tidigt. Eller fortsätter lyssna på musik.
 
Lovar att jag vet en som önskar att han kunde fått den här friden jag har just nu, i julklapp.
 
Nu ringde en go vän som vill hälsa på och gå på krogen med mig, han bor väldans långt bort men det vore så himla roligt! Vi får väl se om det blir av nu. Annars längre fram.
 
Det var tydligen lite snö på backen tidigt i morse, när jag vaknade så regnade det. Och det har regnat hela dagen. Vore kul om vi får lite skotersäsong den här vintern också.Det är ju galet roligt att köra!
 
Nu må ni tro att jag ska ägna mig åt att göra ingenting en stund...inget annat än att njuta. Njuta av lugnet i lägenheten och i mig.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

miansliv.blogg.se

Ett ställe där jag skriver ner det jag känner och upplever

RSS 2.0