Ett ärligt inlägg om mitt velande

Om chansen att jag kunde hoppa av skolan uppenbarade sig skulle jag nog göra det...känner att jag inte fixar den. Kan inte, orkar inte, vill inte...
 
Kan inte för jag fattar inte hur man ska plugga och min förvirrade hjärna kommer inte ihåg saker jag hör eller läser. Själva innehållet skulle inte bereda mig några svårigheter om jag bara haft tekniken och intresset.Jag får läsa samma mening hundra gånger och jag vet ändå inte vad jag har läst.
 
Orkar inte hänger inte på att jag är lat utan på att jag är trött och att intresset inte är vad det borde vara.Kan inte koncentrera mig, tveksamt om jag ens vill koncentrera mig...
 
Vill inte för jag har inte intresset att plugga och har blivit fundersam på om jag verkligen vill jobba på förskola.
 
Kan inte, orkar inte, vill inte....dom hänger väldigt mycket ihop
 
När jag ser vad mina medstudenter åstadkommer och lyssnar på vad dom säger och hur dom tänker så inser jag att jag nog hade platsat bättre i den gamla varianten av förskola - dagis.
Men den finns ju inte längre så vad vill jag och hur ska jag göra?
 
Räknar jag upp vilka fördelarna med jobbet är så kommer alltid arbetstiderna först. Dom allra flesta jobbar dagtid måndag till fredag och är lediga röda dagar och helger.
 
Det borde inte vara arbetstiderna som lockar mest, det borde vara barnen...
 
Blev jag idag erbjuden ett fast jobb där jag är timvik så skulle jag ta det, trots att man jobbar, inte bara dagtid, utan även kvällar, helger och röda dagar. Dygnets alla timmar, året om ska täckas upp av personal. Men det är ett jobb jag vet att jag trivs med och där jag känner att jag gör nytta, vet att det är flera vt som gillar mig och blir glada när det är jag som kommer.
Skolan ger mig ångest och ont i magen, jobbet ger mig glädje när jag får åka dit. Visst, jag har nog redan bestämt mig för att jag vill sluta skolan MEN jag kan INTE och det känns så jävla jobbigt.
Jag har inget annat väl än att läsa vidare för jag har inget annat sätt att försörja mig på.
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

miansliv.blogg.se

Ett ställe där jag skriver ner det jag känner och upplever

RSS 2.0