God morgon!

Sitter och lyssnar på mix megapol när jag dricker mitt kaffe.
Ernst var nyss där på besök. Man kan tycka vad man vill om Ernst men jag gillar honom. Jag förstår dock varför män ofta har så svårt för honom. Fast han håller på med inredning så är han ju rakt igenom man.
 
Han sa att han tycker att vi i Sverige är så himla inlåsta till jul.
Och då satte han ord på en känsla jag alltid haft.

Få svenska familjer skulle släppa in nån annan än familj/släkt att fira jul med dom. Inte ens med sina närmaste vänner vill folk fira. För mig är det här ganska skumt för som jag ser det ska julen vara mysig, med lugn och ro och den ska vara totalt oprentantiös.
Därför är det extra viktigt att man tillbringar dagen med människor man trivs och mår bra med. Och visst, det kanske är familj/släkt man trivs bäst med men man kan också säga att goda vänner är familj man valt själv. Så chansen att man trivs bäst med goda vänner är större än att man trivs bäst med familj/släkt.
Med familj menar jag nu inte barnen utan mormormorfar/farmorfarfar mostrar fastrar osv
 
Jag ska fira julafton med mina barn, svärson, svärdotter och Ajje den 21 december.
Det ser inte ut som det blir nåt jobb för mig under julen så på julafton kommer jag att vara helt ensam. Och det kommer också att vara skönt. Ta det lugnt, äta gott, ha tända ljus och tänka på mina nära och kära <3
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

miansliv.blogg.se

Ett ställe där jag skriver ner det jag känner och upplever

RSS 2.0