God onsdag!

För det är väl onsdag? Jo, det är det!
Håller på att avsluta min frukost och kl 9 har jag och min studiegrupp planerat att träffas på webben och förbereda inför seminariumet kl 13.
 
Det här med att jobba eller plugga. Pratade lite med Ajje om det igår, så ringde Nån och vi pratade också om det. Han hade tips på hur jag ska räkna och tänka. Det känns inte så lovande att jag ska kunna försörja mig som timvik. Behöver arbeta 144h/månad för att få det att gå ihop. Om man översätter det till 8-timmarsdagar(vi jobbar ju inte 8h utan 8,5h eller 6h)så är det 18 dagar. Så inte långt ifrån en heltid.
 
Nån som känner en singelmiljonär som vill ha en fru??
Gaah!
 
Nåväl, vi(jag och Marianne) har en plan och vi får se vart den leder mig.
 
Efter grupparbetet ska jag ner till min älskade tvättmaskin och mata den lite, sen ska jag skruva på benen på Eriks säng och bädda i rena lakan. Det borde jag göra i min säng också, får se om jag hinner.
För efter seminariet hoppas jag att jag ska få träffa två vackra underbara kvinnor. Girlpower!!
 
Åh, jag är så trött. Och jag är trött på att vara trött!
Mer kaffe åt Mia!
Iofs blir jag inte pigg av kaffe men man kan ju låtsas för att det är så gott ;-)
 
Nu ska jag vinkla mina mungipor uppåt och ta tag i dagens första måste med ett stort leende och en genuin glädje inombords. Vet inte vad som hänt som gör att jag är så himla glad varenda dag nästan, men jag tänker inte ifrågasätta eller nåt. Eller jo jag vet nog fast det egentligen inte hänt nåt.
Skit samma, jag njuter av att vara glad!
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

miansliv.blogg.se

Ett ställe där jag skriver ner det jag känner och upplever

RSS 2.0