Julklappar

En del bloggare skriver om sina juklappar och visar bilder. Andra bloggare tar avstånd från prylhetsen kring jul genom att inte skriva om och visa några bilder. För att det finns människor som är ensamma, alltid ensamma och inte bara själva. Stor skillnad på dom orden. Är man ensam får man inga julklappar och kanske äter man ingen julmat heller. För att man inte har råd eller inte har lust när man ändå är ensam...
Men...går det att skydda nån från prylhysterin? Dom flesta måste gå ut och handla och gör man det i december så ser man den här hetsen rätt bra ändå.
Jag är ingen stor fan av julen och skulle gärna göra om den, ta bort frossandet. Och då menar jag frossandet i både mat och prylar.
 
Julbordet ja, inte många funderar på varför vi äter som vi gör och så mycket på julen. Dom bara gör det och den och den rättan SKA finnas med oavsett om nån äter den eller inte.
 
Det är rätt intressant att prata med folk om vad dom tycker om julen och varför dom som tycker om julen gör det. Man får mest undanflykter och "det ska bara vara så" till svar. Jag trodde det här var en generationsfråga men det verkar faktiskt inte vara så.
Och hur många gånger hör man inte folk säga att nu är den äntligen över för den här gången?
 
Jag är ingen grinch men nog sjutton har hela högtiden blivit lite konstig?
Iaf så fick jag ett lejonhuvud som D gjort och målat, i nåt gipsliknande material. Så himla fint! Det får pryda platsen bredvid den Chinese Crest hon gjorde till mig för några år sen :-)
Av L och J fick jag en ljuslykta för teljus, den är silvrig på insidan så det ser alltid ut som den lyser. Har inte bestämt var den ska stå än.
Fick två flaskor vin av Ajje, rött och vitt. Det röda var gott...hehe
Av Nån fick jag en middag på restaurant i hans mysiga sällskap. Ser fram mot det :-) Faktiskt så var han ju här en stund på julafton också och det gillade jag! Mycket!
 
Nu har vi ätit pizza som Ajje bjöd på, är mätt som en gnu. Och längtar efter att få sova. Imorgon får vi se om det blir ut och äta på lördag eller inte. Och i helgen är det dags att smida planer för nyår, ska vara med Nån och jag hoppas det blir lugnt och stillsamt. Det viktiga är att få vara med honom. Något gott att äta vore trevligt. Och kanske att dricka beroende på...


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

miansliv.blogg.se

Ett ställe där jag skriver ner det jag känner och upplever

RSS 2.0