Vart tar tiden vägen?? 25 december!! Shit!

Sådärja! Nu lär jag väl vara utvilad iaf. Somnade vid halv tolv igår ochvaknade vid tio idag...somnade om och vaknade kl tolv igen :-)
Så nu har jag nyss ätit frukost och läst lite bloggar. Denise kommer hem närsom helst och jag antar att Erik kommer idag med.
Hahaha, hagbacksligan! Erik är fin på bilden iaf :-)
 
Jag ska tvätta och ta ner granen, och småplocka lite. Hade tänkt ta mig till gymmet på förmiddan men sova var inte så dumt det heller. Nackdelen med att sova så här länge är huvudvärken och den stela nacken, saker man slipper om man går till gymmet, hahaha, skit samma. Kaffet och att jag rör på mig botar snart båda ändå. Och jag behövde sova ut, har känt mig sliten ett tag nu. Inte så att jag ansträngt mig fysiskt, det är den psykiska biten som varit tung. Mycket att fundera på i livet. Det finns ju alltid nåt att fundera på men ibland måste beslut fattas och en del beslut är inte helt lätta att ta.
 
Beslutet jag tog att sluta plugga känns fortfarande rätt. Inte ens en nanosekund har jag tänkt att det var dumt. Jag har fått höra av en ny vän att det hörs att jag brinner för mitt jobb. Först blev jag väldigt förvånad för jag har inte tänkt så utan mer det är ett jobb jag trivs himla bra med. Men när jag tänkt efter insåg jag att han har rätt, det är ett jobb som är väldigt tacksamt. Även om det finns vt som inte vill veta av en så gör man alltid, hos varje vt, en stor insats. Och dom flesta blir glada när man kommer och en del hälsar en med ett "Åh Mia, kommer du idag! Nu blir jag glad!" Hur kan man inte älska sitt jobb när man får höra sånt??
 
Nej, nu är det dags att sätta den här dagen i rullning. Sätta på musik och lalla runt och smågrejja. Älskar att göra det! Gillar att städa och plocka numera och det går ju så lätt när det aldrig hinner bli riktigt rörigt. Jag tycker det är riktigt rörigt nu för sängen är obäddad och vinglaset och kaffekoppen från igår kväll står kvar på soffbordet tillsammans med frukostkaffekoppen....och två kalendrar ligger i soffan. Det var inte vad jag kallade rörigt för några månader sen, då innan jag blev vuxen....hihi
 
Har lite lust att gå ut ikväll, folkan i Ludvika närmare bestämt. Men jag har barnen och ingen att gå med så jag stannar hemma och njuter av friden istället.
 
Och som jag mår idag vill jag må för det mesta. Vill ha smådalar också så att jag kan ha glada toppar. Men idag mår jag så himla bra och är glad, känner mig harmonisk och fridfull.
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

miansliv.blogg.se

Ett ställe där jag skriver ner det jag känner och upplever

RSS 2.0