Tisdag igen...

Tjohej vad dagarna går! Nu är det tisdag igen och en vecka utan att blogga...jobbade ju massor förra veckan och övrig tid la jag på annat viktigt. Därför ingen bloggning.
 
Jag var ledig i fredags så på torsdagen åkte jag och Erik hit till Grängesberg, Denise stannade hemma ensam. Hon är så duktig på att klara sig själv, kom iväg till skolan som hon skulle och allt.
Erik och jag skulle åka skoter på fredagen när Jack jobbade.
Det gick inte så bra att backa ut skotern för den grävde ner sig. Erik skulle hjälpa mamma "Jag skjuter på skotern mamma, så kan vi åka sen" Snuttungen <3
Vi ägnade oss åt snöskottning istället. Till Henke kom hem, han fick en kram av Erik och sen hjälpte han mig med skotern. Skottade runt den och hjälpte mig flytta baken på skotern. Försökte backa igen men den grävde fortfarande ner sig...då kom Jack hem...och flinade. Han lyfte skotern själv(morr)och så upptäckte vi att styrstålen nog är slut så jag kunde nästan inte vända skotern....Jack fick hjälpa mig till slut. Som han flinade åt mig! Gaaah, prestationsångest delux! Men skit samma, jag har ju nästan inte kört nåt skoter alls så med min stora buss till skoter och utan styrstål så är det inte lätt...bara roligt!
Erik och jag åkte en sväng och på hemvägen, längst ner på Jacks gata la skotern av...visste att en kabel gled isär på ett ställe under huven men visste inte exakt var. Hörde iaf en annan skoter och hoppades att det skulle vara Jack...det var det :-) Och han visste var felet var. När jag hade tryckt ihop kabeln nån gång åkte Jack hem efter grejor och klämde ihop kabel så jag tog mig hem.
Sen dess har det regnat och blåst så nu är vägarna bara och stubbarna framme. Men i helgen ska vi vara lediga så vi ska kolla om det finns snö nånstans så vi kan åka lite skoter ihop.
 

Dom står parkerade på Jacks gräsmatta...och snart står dom på gräset tror jag...
Enav oss har en snygg skoter iaf...och det är inte jag :-)
 
Idag är jag galet trött, blev nog för mycket för stackars lilla mig att jobba åtta pass förra veckan. Speciellt som jag jobbar måndag till fredag den här veckan. Gjorde en dag igår och nu blir det fyra kvällspass. Två intro, ett skarpt där jag har intron och en kväll på södra. Lördag-söndag ska jag vara ledig sen jobbar jag 9-21 på måndag...jisses. Men jag måste ju tjäna pengar!
 
Nu ska jag sova en skvätt innan jag fixar mig nån lunch före jobbet.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

miansliv.blogg.se

Ett ställe där jag skriver ner det jag känner och upplever

RSS 2.0