Gomorgon!

Var så himla trött igår så det blev ingen bloggning...
 
Jobbade några timmar på förmiddagen, med två jag inte jobbat med förut. Trevliga brudar iaf :-)
Den ena var Bualee, hon kanske ska följa med mig och simma nån dag. Superkul!!
Hon har haft samma teknikproblem som jag har, kanske kan få lite hjälp till Peter kan följa med och hjälpa mig.
 
Peter kommer inte kunna göra det före ett visst datum pga sin egen träning, men oj vad jag hejjar på honom. Att han hinner få till den träning och dom mil han behöver innan det datumet....
 
Igår simmade jag. Efter 8 längder var jag helt slut. Men jag tänkte på hur det blev när jag joggade, att det var tungt en stund och sen blev det lättare, så jag fortsatte såklart. Och jag hade rätt, några längder senare gick det lätt att simma igen. Efter 20 längder kände jag att det var dags att ge sig...var slut och dessutom kände jag av sviterna av mitt teknikproblem fast jag tränade den tekniken hela tiden nästan, ont i nacken av att hålla huvudet uppe från vattnet. Jag måste bli kompis med vattnet, andas rätt så jag slipper kallsupar.
Iaf efter 20 längder var jag slut, men jag tog två längder till och på dom gav jag järnet och tog ut mig totalt....var helt skakis när jag gick upp ur bassängen.
Så jäkla härligt! :-)

När jag kom ut i foajen i sporthallen satt Conny där och hade simmat han med. Hann dock inte prata med honom för jag pratade i telefon med Claes. Är ju så glad när jag kan göra nåt litet för mina vänner :-)

Idag är det jogga som står på schemat, tar det när jag kommer hem från jobbet och eventuell kaffe med prat hos Tony. Hoppas han har tid med mig en stund :-)
 
Peter ringde igår och nu är det sätta rutiner som gäller ett tag framöver. Nån träning varje dag, mest springa och bland upp med simning och gym. Får se idag om jag springer till gymmet, tränar och sen springer hem...det måste ju vara bra inbillar jag mig...då kan jag springa lite på löpbandet också och känna skillnad mot att springa ute. Har hört att det är stor skillnad men vet inte på vilket sätt det skiljer.
 
Jäklar! NU kom jag på att jag missade mina situps och armhävningar igår :-(
Var så fruktansvärt trött, det sved i ögonen och ögonlocken ramlade ner hela tiden.
Coolt ändå hur lätt det gick att laga mat fast jag var så trött! För bara ett par veckor sen hade ungarna fått mackor och flingor isf mat om jag varit så trött.
 
Ja, det händer verkligen saker i både knoppen och kroppen och jag älskar det!!
Jag är så tacksam mot Peter som tagit sig an att träna mig och jag tänker inte svika honom. Det här är mitt livs största chans att komma i form, och jag tänker verkligen inte sumpa den. Tänker kämpa som en lite gnu. Det finns inga genvägar utan det är blod, svett och tårar som gäller men oj vad det är värt det!
 
Hahaha, jäklar vilken energi jag har!
Älskar livet där träning ingår som en naturlig del av livet!
 
Love life!!! <3
 
Hmm, insåg just att livet är lätt fast det är jobbigt just nu.
Har alltså redan fått mer energi att tackla dom jobbiga sakerna som suger musten ur mig annars.
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

miansliv.blogg.se

Ett ställe där jag skriver ner det jag känner och upplever

RSS 2.0