Jaha, då var det lördag nu då

Men för mig känns det inte som helg alls för jag ska jobba kväll idag och delad tur imorgon...men jag är så glad att jag får jobba. Behöver få ordning på min ekonomi. Den är inte i oordning på annat sätt än att jag inte har så mycket pengar. Vet inte ens om pengarna räcker till mat dom närmaste månaderna, för jag måste prioritera bensin så jag tar mig till jobbet...och det där med mat ordnar sig. Varken jag eller barnen kommer att svälta ihjäl :-D
 
Har lite som jag skulle behöva köpa förutom mat, men det får helt enkelt vänta.
Mediciner
Linser, använder sista paret nu
Vetekudde
Simglasögon
Näsklämma
Baddräkt
Skor att träna i
Träningskläder
Stavar till längdskidorna
 
Och det är ju bara medicinerna och linserna som är lite akut.
Men jag oroar mig inte, allt löser sig på ett eller annat sätt. Inte alltid på ett bra sätt men det kan man ju knappast räkna med om man inte glider omkring i livet på en räkmacka...och det gör verkligen inte jag.
Såfort jag tror att livet ordnar sig och allt börjar ljusna så kommer det ett bakslag.
 
Toppar och dalar, life is a rollercoaster...you just got to ride it!
Jaja, kan ju inte säga annat än att livet är spännande iaf. Just nu är jag inte så tålig som jag brukar vara för det är dags för min behepanspruta. Ringde vårdcentralen igår för att boka tid men dom kunde inte ta emot fler samtal....gaah! Ska lägga inte ett larm på telefonen så jag kommer ihåg att boka i god tid i fortsättningen. Jag har skaffat mig tabletter med B12 som jag äter till jag får min spruta.
 
Nu ska jag plocka, diska och städa lite här hemma till det är dags att skjutsa barnen till Ajje och åka och jobba. Det ser ut som sju svåra år här just nu så vi får se hur långt jag hinner. Behöver verkligen tvätta också men som det såg ut igår så kommer jag inte hem förren imorgon så det är lite dumt att sätta på en maskin nu.
 
Tjingeling!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

miansliv.blogg.se

Ett ställe där jag skriver ner det jag känner och upplever

RSS 2.0