New in!!

Ojojoj! Nu var det läääängesen jag bloggade och det har ni knappast missat...hahaha. Det har hänt en massa i mitt liv sen sist. Jag utvecklas hela tiden och känner ingen oro för att det ska stanna upp innan jag är klar, den bollen är i ordentlig rullning.
Nyårsafton spenderade jag tillsammans med min goa vän Johan, lugnt och skönt hade vi. Johan bjöd på supergod mat, makaroner med en röra med falukorv och bacon. Drack lite vin och Baileys.
 
Erik har fyllt sex år och hade kalas med Oliver och Zebastian. Och en supergod och fin tårta som Linda gjorde. Av mig blev det lego i massor i present, världens bästa leksak :-)
Motivet är hämtat från Ben 10 såklart!
Så har jag träffat en man, P...som gör mig lycklig, och jag hoppas jag kan göra honom lycklig! Vi pratar och pratar och pratar och det är få saker vi inte hunnit beröra i våra samtal. Upptäckte idag att jag missat att berätta om min njurstenshistoria och det är ju så det blir. Man vill höra allt av den andra och berätta allt det egna, men tiden räcker inte. Fem timmar med honom är som fem minuter med nån annan....helt otroligt.
 
Vi har hunnit pratat om det mesta och är säkra på vad vi känner men vi försöker ändå ta det lugnt...fast ibland har jag stunder när jag funderar över vitsen med det. Även om jag egentligen vet. Jag har sett lite av hans grå vardag, han ska se min. Och så ska vi uppleva saker ihop, se varann i ett större perspektiv i sociala sammanhang. Lite av det har vi också sett.
 
En spännande tid väntar oss nu, spännande och jävligt jobbig! För alla är inte glada för vår skull, och när det gäller vissa känner jag att det är deras val. Deras val att skylla på mig för att vissa saker hänt, fast jag inte haft nåt med det att göra. Vissa andra har ett otroligt egoistiskt sätt att se på det, jag blir så irriterad på sånt. Folk som inte ens är intresserad av att se hur jag har det sen jag lämnade Ajje och som inte vill se hur jag bor kan faktiskt hålla sina åsikter för sig själv.
 
Jag är en person som är mån om andra människor, som vill att folk ska må bra, som har massor att ge till andra. Både kloka ord, tid och hjälp. Dom jag syftar på i förra stycket ser nog inte dom sakerna hos mig av nån anledning. Kanske tar dom mig för given. Det enda jag kan säga är att JAG bestämmer vem jag har ett förhållande med, ingen annan.
 
Nu vill jag lägga tid, kraft och en massa känslor på P för att han ska må bra, vara lycklig och känna sig trygg med mig. Och han gör detsamma för mig!
Vi har båda bränt broar och vi engagerar oss fullt ut i varandra och varandras liv. Så småningom vill vi att våra liv blivit ett och samma, vårt gemensamma liv.
 
Jag hoppas att ni står på min sida och önskar mig och P all lycka! För jag önskar er alla lycka!
 
Älska livet! För livet är underbart och man vet inte vad som väntar bakom nästa krök. Det kan vara hemska saker som väntar och det kan vara underbara saker.
Det enda man vet är att man, för sin egen skull, ska se det positiva i varje sak som sker.
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

miansliv.blogg.se

Ett ställe där jag skriver ner det jag känner och upplever

RSS 2.0