Träning och träning - ur gängorna

Loggade in här nu för första gången idag, och hittade en fin kommentar frånen go vän som bor nere i Skåne. Max är trevlig, ödmjuk, peppande och kör sin egen träning stenhårt!
Han är också skapare av världens trevligaste grupp på facebook! Den enda GBP-grupp jag fortfarande är med i, den handlar om träning när man gjort en GBP.
Tack för fina och peppande ord Max!
 
Har varit helt ur gängorna idag pga samma sak som igår. Men nu är det så att jag har bestämt att imorgon, då ska jag vara pigg och må bra! För jag har en massa att göra.
 
Tänkte att jag skulle börja skriva lite om min träning här i bloggen, om jag fattade min pt rätt så vill han det. Åtminstone dom dagar vi inte har kontakt. Min pt heter Peter så jag skriver det i fortsättningen.
 
Nåväl, jag ville åka till gymmet och springa och köra styrka idag. Men jag har inte haft nån kraft idag alls.
Har plockat i järntillskott i dosetten och Ajje kom förbi med blåbärsdryck så att jag ska få tillbaka kraften.
 
Däremot har jag gjort mina fem situps och dom är nästan som dom ska vara, ska försöka göra fem till innan jag lägger mig. Armhävningarna däremot gör jag inte samma framsteg med...men dom börjar göra mig arg isf att få mig att skratta...så endera dagen kommer den! Första armhävningen...yeey, vad glad jag kommer att bli!
Kondition
Styrka
Simning
 
Och lite annat, mer sporadiska saker kommer min träning innehålla till att börja med.
Nu ska jag gå ner i tvättstugan innan jag tar mig nåt att äta.


Kommentarer
Max från Skåne

Tack Mia för de fina orden. :) hejar på dig. Jo jag tränar väll ok. Men bli inte arg för du inte klarar övningen :). Just därför det heter övning. Just armhävningar e jobbiga. Hade själv problem med dom i början. Tycker det e bra du skriver ut vad o hur du tränar fast du e med PeTer :) pt blev stort ;) skoj för oss andra o följa oxå. Bra du lyssnar på kroppen. Men blir den bekväm tycker den om att luras. Men nu vet vi att du e duktig. Så bara o lyssna på den. En person som gör lite gör ändå mer än den som sitter kvar i soffan. Kroppen e ett pussel. Svårt o veta var man ska börja. Men bit efter bit gör det lättare att få allt på plats. O försöka lägga alla bitar på samma gång går inte. Så kämpa på. O ta det i er takt så blir allt grymt! Hejar på dig o Peter att ni ska förvandla dig. Kör på

Svar: Tack Max! Satte mig här för att blogga, läste dina ord och sen gjorde jag mina situps och övade på mina armhävningar!Nej, blir inte arg. Mest full i skratt, vet ju att bara jag fortsätter försöka så kommer jag att klara den sen :-) Jag känner mig full av tillförsikt!
Tack Max! Ska säga åt Peter att läsa det här :-)
Mia

2014-01-19 @ 03:45:00


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

miansliv.blogg.se

Ett ställe där jag skriver ner det jag känner och upplever

RSS 2.0