2014 -> 2015

Vaknade vid sju och hade morgonpratet med mitt hjärta, somnade om och vaknade halv elva. Hihi, fick ett bonusmorgonprat med honom. Att få vakna bredvid mitt hjärtas kär är så otroligt underbart, det gör mig avslappnad och lycklig, redo att ta tag i vardagens grå vedermödor.
 
Så, nu är 2014 slut, och det är skönt. 2014 var ett turbulent och jobbigt år, en riktig berg- och dalbana med höga berg och djupa dalar. Jag träffade mitt livs kärlek och det är största lyckan, så har jag träffat andra goa människor och gjort ett par inköp som också finns på bergen. Och flytten hit till Grängesberg. Nåt jag lätt glömmer i den här kategorin är den inre resa jag gjort under året. En resa som jag inte märkte av förren någon påpekade den och som visade sig vara avgörande för hur mitt liv idag gestaltar sig.
 
Jag började året med att ha panik på att hitta en kärlek, någon att dela livet med. Helt galet för kärleken hittar man inte på det sättet och viktigare ändå, att kunna leva som singel med sig själv är ett måste. Jag vet inte när jag landade i mig själv, det har nog gått lite fram och tillbaka och det viktiga är att jag gjorde det och att Jack såg det.
 
Det som hände i mina dalar är sånt jag inte kommer att älta, jag har redan släppt det och i stort sett glömt all skit. Två saker bär jag dock med mig och har i åtanke, det var två saker som hände i somras. Njurstensanfallet och bilolyckan, som båda blev till ambulansfärder. Fy tusan vad ensam man känner sig i en ambulans.
 
Och 2015 då?
Vad kommer att hända? Vad har jag för förväntningar? Planer och mål?
 
Vad som kommer hända vet man ju inte och jag vågar inte ha några förväntningar. Men jag hoppas att året blir bättre än det förra, jag tror att det blir det för jag vill det så gärna och jag har så bra förutsättningar att göra året till ett guldår. För man kan inte bara sätta sig ner och åka med, man måste jobba om man vill att nåt ska bli bra.
 
Planer och mål har jag,
 
Jag vill ställa ut Bonzo.
Komma igång och köra motorcykel.
Komma upp på hästryggen igen.
Åka på semester
Köra off road
Och lite annat
 
Har massor att ta tag i här hemma, och idag ska jag försöka ta tag i en del. Lugnt och stilla eftersom vi har lite sjukstuga här.
 
Just det, året har bara precis börjat och hemska saker händer. Men jag är redan lite kär i det nya året
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

miansliv.blogg.se

Ett ställe där jag skriver ner det jag känner och upplever

RSS 2.0