Funderingar

Jag mådde helt ok igår men frammåt kvällen blev det bara bläää! Usch hur jag mådde! Stackars Jack, fick stå ut med en sur och vresig Mia. Jag satt iaf mest i soffhörnet och var tyst, hävde inte ur mig en massa dumheter som brukade vara standard.
 
Idag ringe Uno och väckte mig och sen kom Louise och hälsade på. Himla trevligt! Få kaffesällis och pratas lite. Då mådde jag bra.
 
Bra mår jag inte nu, usch fy och blä. Och jag har en känsla i benen som är allt annat än trevlig. Kan inte beskriva den, känns som knäna darrar och hoppar och det gör lite ont.
 
Om jag visste att det här höll i sig så skulle jag banne mig sjukskriva mig och kanske borde jag göra det i vilket fall...vet faktiskt inte om jag skulle kunna ta mig samman och jobba. Ska åka in till stan idag och det får bli ett litet test tror jag.
 
Undrar så varför det blir så här med ojämna mellanrum. Ena dagen mår jag så bra att det här med psykisk ohälsa, mental utmattning, depression eller vad man nu vill kalla det, att det känns som det inte kommer finnas i mitt liv mer....så *blam* får jag en knytnäve i magen och jag mår skit. Jag har iaf inte ramlat ner i min brunn!! Jag håller mig lugn och jag mår lite bra varje dag och kan se ljusglimtarna i livet. Så jäkla skönt att inte allt är nattsvart
Men jag håller inte med Kafka om det....man ska vara så optimistisk man kan och leta efter ljuspunkterna. För även en nattsvart dag har man saker som lyser upp och som man ska vara tacksam för....det gäller bara att orka se dom. Vilja se dom. När jag mår skit är det jättelätt att vårda det dåliga måendet...jag får verkligen ta i för att vilja bryta och tänka positivt. Kanske för att det är enklare att mata svarta tankar med elände än med positivt.
Tydligen är jag starkare än vad jag tror och känner för jag lyckas bättre och bättre med att bryta.
 
Nu ska jag plutta i linserna och måla dit ett ansikte och se om det för mig gladare....
 
Tjing!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

miansliv.blogg.se

Ett ställe där jag skriver ner det jag känner och upplever

RSS 2.0