Folkrace

I fredags åkte vi till Tyfors med bussen och två folkracebilar.
Det var dags för Jack att göra come back på banan efter 25 års uppehåll, och för Henke att köra sitt första debutantlopp. Det var ett gäng bussar som kom på fredagen och sov över inför tävlingen som ägde rum på lördagen.

Så här såg vår lilla gård ut...som Erik kallade det.
Och utsikten från sovrumsfönstret

Henkes debut gick kanonbra, han gjorde precis vad han skulle. Kände efter, kollade av och utmanade. Och framför allt hade han jävligt roligt!!
Jack hade också jävligt roligt!

Denise och Bonzo stannade hemma och det var ju spännande för vi hann precis passera kyrkogårdskurvan när Denise hörde av sig att Bonzo rymt! När hon sa åt vilket håll han sprungit kände jag mig lugn, och ja då, han sprang hem till farmor. Vi slapp vända skönt nog.

När vi åkte tillbaka till Tyfors igår och hämtade bil nr två fick Bonzo följa med i bussen. Han har aldrig åkt i den och vi ska ju till Orsa på fredag så det var ju lämpligt att han fick en lite kortare åktur att börja med.

Han ville dela stol med mig men gick med på att sitta på motorn mellan oss.
Det var sådär med buss tyckte han, vilket syns på öronen, men det gick bättre och bättre.

Idag har jag varit i Fredriksberg för att lära upp mig på datorbiten inför, under och efter tävling.
Ajje och Helen har hämtat Erik, Denise åker till Smb imorgon. 

Nu ska jag släcka och sova, tidig dag i morgon då en tur till Falun väntar


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

miansliv.blogg.se

Ett ställe där jag skriver ner det jag känner och upplever

RSS 2.0