Me, myself and I

Jag är en kvinna som alltid haft dåligt självförtroende. Det har inneburit att jag inte vågat göra saker för att jag inte trott att jag skulle klara av dom. Dessutom har jag alltid tyckt och trott att jag varit ful rent utseendemässigt.
Några bilder från min ungdom.
 
Dom senaste åren, speciellt sen ett och ett halvt år tillbaka, har jag fått höra helt andra saker. Främst från män. Allt från att jag är söt till snygg och vacker. Och ja, jag är väl medveten om att folk som vill ha nåt av en kan säga saker dom inte menar, men så har fallet sällan varit.
Jag ska erkänna att eftersom jag är ute efter att bygga upp mitt självförtroende så har jag försökt tro på komplimangerna. Det kan vara det faktumet eller så är det att jag är medelålders och tillfreds med livet. Hursom helst så är jag helt nöjd med mitt ansikte nu, det är främst mitt ansikte jag pratar om. Finns inget jag skulle vilja ändra i det, bättre syn möjligtvis men det är en utopi.
Nu är det ju inte så att jag går omkring och tycker att jag är snygg, nej nej nej, nån måtta får det ju vara... Däremot kan jag känna mig söt och att jag absolut duger utseendemässigt. This is me, take it or leave it!
 
 
Några relativt nya bilder på mig som jag är nöjd med. Fotogenisk är jag verkligen inte så dom flesta kort på mig blir dåliga tyvärr.
En annan aspekt till att jag plöltsligt är nöjd kan ju vara att skönhet ligger i betraktarens öga och eftersom jag landat i livet, funnit min egen trygghet och är tillfreds med mig själv så gäller det även det yttre.
 
Nu ska jag krama lillälsklingen gonatt och ta mig lite Baileys innan det är dags för mig med att sova.
 
Nattis på er!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

miansliv.blogg.se

Ett ställe där jag skriver ner det jag känner och upplever

RSS 2.0