Antidragsele

Bonzo drar så ini bängen i kopplet och jag känner att vi gjorde fel från början och att det, naturligtvis!, är vårt fel. Eller vårt och vårt, mitt fel är det.
Jobbar på att få honom att sluta dra och hoppas på att få lite tips på valpkursen när dom ser honom i koppel.
 
Hur som helst känner jag att det vore toppen om Denise klarade av att ta honom på promenad ibland, dels om hon har lust och dels om jag skulle få ett sommarjobb.
 
Selen ser ut och fungerar som den på den här bilden
Bild lånade från www.hundteknik.se
 
Tjohej vilken lugn och skön promenad vi fick!
Den funkade tippentoppen! Inte en ansats till att dra och när jag tittade på hur han rörde sina framben så verkade det inte som remmarna hämmade hans rörelser.
Men som sagt, selen ska vi använda med försiktighet och så sällan som möjligt. Till Bonzo är äldre iaf.
 
Några åsikter?


Kommentarer
Jotti

Hei. Jeg har ikke prøvd antidrasele og jeg vet heller ikke hvor ung/gammel hunden bør være før en prøver det. Håper det fungerer for dere :-) Jeg burde absolutt ha gjort det med Helmer og Kari også i blant, for de har fryktelig dårlig tid innimellom når vi går tur. Skjønner ikke at de korte bena kan gå så raskt :-)Sterke er de også. Lykke til. Klem fra oss

Svar: Det funkar kanonbra! Bonzo försöker inte ens dra. Denise och jag tog en vända igår för att se hur det funkade för Denise och det gick superbra!Ja, dom är så starka och blir ju starkare för varje gång dom drar. Man riktigt ser var dom tar i med bakbenen.
Tack så mycket Jotti! Kram på er :)
Mia

2013-04-18 @ 21:47:01
URL: http://karioghelmer.net


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

miansliv.blogg.se

Ett ställe där jag skriver ner det jag känner och upplever

RSS 2.0