Förberedelser

Nu är det mindre än en vecka till jag åker till Stockholm, så idag var det hög tid att kolla in garderoben på allvar.
 
Köpte en ny behå idag också, tyvärr var det enda som fanns i min storlek en minimizer.
Brösten har minskat fyra kupstorlekar så jag tycker ju att dom är rätt små, men dom är fortfarande för stora för att Lindex, Kappahl och HM ska ha något utbud att tala om.
Nåväl, en minimizer är ju bra till vissa kläder, en slät svart blank blev det.
 
Provade faktiskt igenom allt i garderoben som kan vara aktuellt att få följa med mig på resan.
Eller ok, inte riktigt allt. inte diverse byxor och inte min pennkjol.
 
Ska till Borlänge imorgon och då ska jag passa på att ta en sväng på kupolen och komplettera lite.
 
I Borlänge ska vi hålsa på goaste Robert, hoppas att han bjuder på lite kaffe. Jag ska hämta nyckeln till hans lägenhet i Solna, ska sova där från fredag till lördag. Bilen ska få stå där under helgen tänkte jag.
 
Hoppas att jag är nykter nog för att köra hem på söndagskvällen...hehe, blir nog inga problem.
 
 
 
Provade iite nagellack idag också, mina naglar är tråkigt korta just nu och går sönder hela tiden.
Då är det roligt att pigga upp dom lite! Provade att göra fransk manikyr på tummarna...
 
 
 
 
Det här lacket är ett skimrande ljusrosa som heter "Water Rose" väligt diskret och försiktigt, på gränsen till tråkigt...
 
 
Det här lacket heter "Night Flight" och är svårt att fånga på bild med mobilen. Färgen är mörkt blålila, ungefär som färgen i en gammal kulspetspenna.
 
Här är försöken till fransk manikyr, det blev ganska bra på det rosa men det var svårare på det blålila lacket. Kan ju bero på att jag är extremt högerhänt och alltså fick måla på det blålila med vänster hand.
 
 
Vi får se längre fram i veckan hur naglarna ska få se ut, lösnaglar är ett alternativ också.
Jag har skitsnygga såna hemma...hmmm, tål att tänka på.
 
Nu ska vi mumsa lite räkor!
 


Kommentarer
Ann-Sofie

Vad kul att åka till Stockholm, vi kom nyss därifrån.
Visst är det kul att förbereda sig med att kolla in klädsel och smink/nagellack?
Tycker inte alls att du har så korta naglar, mina är inte så mycket längre just nu.
Sedan tycker ju jag förstås att naglarna blir ännu snyggare med nåt snyggt lack på....;-)

Svar: Ja, jag såg att ni var ner. Snygga naglar du hade gjort!Ja, det är superkul, speciellt när man sällan är iväg :) Har så galet mycket snygga kläder nu :) På höger hand blir det mer lack på fingret än nageln för att naglarna är så korta...hahaha.
Hittade ett riktigt knallrosa bland mina lack, ska prova det i veckan och se om det kanske blir det på naglarna på kryssningen....tål att fundera på, men kläderna är viktigare för mig :)
Mia

2013-04-21 @ 17:44:32
URL: http://www.colourit.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

miansliv.blogg.se

Ett ställe där jag skriver ner det jag känner och upplever

RSS 2.0