Gomorron!

Veckans bästa torsdag har vi idag!
 
Solen skiner och det är stor risk att det blir varmt idag, det verkar som "stormarna" lugnat sig även om det inte är direkt vinstilla ute. Jag var iaf alldeles för varmt klädd på morgonprommisen.
 
På torsdagar har jag vägning. Naken och efter morgonpinken väger jag mig varje torsdagmorgon.
I över två månader har jag stått mer eller mindre stilla i vikt.
Jag går upp nåt kilo och jag går ner nåt kilo, idag var det ett ner sen i torsdags.
 
Skittråkigt med platå, speciellt när den vara så länge.
Jag kunde väl sköta mig bättre och träna mer, men i vilket fall så kan dom här som säger att operationen är en genväg, att man inte behöver göra nåt själv efter op osv, dom kan lyssna på oss som vet eller läsa och tro på fakta. Visst jag har fått operationen, men arbetet med att bli frisk, hälsosam och smalare, det gör jag alldeles själv. Jag har kommit lite drygt halvvägs i min önskade viktresa, och jag kan tänka mig att det spelar in i orsaken till den långvariga platån.
 
Jag har en massa undermedvetna idéer som jag inte ens är medveten om, tex att jag inte är värd att ha några nära vänner och därför stöter bort dom. Kan mycket väl vara så att jag undermedvetet är lite rädd för att bli smalare än nu, för vem är smala Mia egentligen? Att tappa en massa i vikt innebär en massa saker, bla att man inte känner igen sig själv, vem är hon i spegeln eller på bilden?
 
 
Jag tror att det är lite skillnad va?
 
Nu ska jag fixa till mig och sen ge mig ut på skojakt!
Så himla roligt!
Håll tummarna att jag hittar det jag vill ha :D


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

miansliv.blogg.se

Ett ställe där jag skriver ner det jag känner och upplever

RSS 2.0