Inofficiell utställning Ludvika 6 april 2013

Nu är vi hemma från min och Bonzos första utställning.
Vi träffade våran uppfödare, Ingergerd och Joacim, och Alizza med matte och husse, Mia och Kent.
 
Christina, Anna och Josefin var där också, och Tony och Helena, och Gisela med världens minsta hund.
Och Therese! Som jag läste till USKa tillsammans med, hon har också en eurasier :)
 
Bonzo var lite galen och ville hälsa på alla hundar, människor hälsade han som hastigast på. Finns det hundar så är dom viktigare att hälsa på, och det är bra...tror jag :)
 
Jag var riktigt nervös innan jag skulle in i ringen med Bonzo. Det skulle varit en valp till men den dök inte upp.
Joacim och Ingegerd försökte peppa mig och det är dom bra på :)
 
Jag talade om för domaren att det var min första och att jag inget visste, så hon talade bara om för mig att springa runt och sen från henne och mot henne. Sen kände hon igenom Bonzo och tyckte att vi skulle träna mer på att titta i munnen på honom. Sen fick vi stå uppställda medan domaren satte sig ner och dikterade kritiken för sekreteraren. Bonzo fick HP, hederspris.
Sen var det unghundarnas tur att ställas, och unghundarna var tre tikar.
Inte mindre än Alizza(Mia och Kents), Alwa(Ingegerd och Joacims)och Lova(kullsyster till Alizza och Alwa)
Där blev Alwa bäst så Bonzo och hon fick tävla om BIRvalp, Alwa vann eftersom hon är äldst.
Så Bonzo blev BIMvalp.
 
Den lila HP-rosetten och den grönvita BIMvalp-rosetten.
Duktig Vovvi i buren!
Den fina kritiken Bonzo fick!
Nu är Bonzo så trött! Ajje och jag också, iaf jag har ju varit spänd och nervös, plus att det ju var massor av hundar och människor i hallen...tröttande, men roligt!
 
Fler bilder kommer när jag har laddat ur kameran, måste bara vila först


Kommentarer
Jotti

Gratulerer :-) Det var jo kjempebra og litt av en debut. Tipper det ga litt mersmak også? :-D

Svar: Tack! Ja, jag längtar till utställningen nästa helg :) Kul var det!
Mia

2013-04-06 @ 15:35:01
URL: http://karioghelmer.net


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

miansliv.blogg.se

Ett ställe där jag skriver ner det jag känner och upplever

RSS 2.0