Utvecklingssamtal

Har varit på utvecklingssamtal för och med Denise.
Det går i det stora hela bra för henne i skolan, hon är intelligent och är duktig på matte och språk bla.
 
Men hon har svårigheter, såklart att hon har.
Det har alla och har man dessutom hennes diagnoser så är det klart att livet inte går på räls.
 
Det är så sjukt frustrerande att förstå hennes svårigheter så himla väl och ändå inte kunna hjälpa, leda eller råda henne. Jag hade ju haft samma diagnoser som henne om jag bara varit ung, haft det jobbigare med problemen eller orkat slåss för en diagnos.
 
Min goa Denise gosar med Bonzo


Kommentarer
Tomas

Ja, och framför allt så är hon många gånger duktigare på vissa ämnen än vad hon själv förstår.

Men vi får stötta henne och slåss för att skolan ska ge henne det stöd som hon behöver.

mvh Tomas

Svar: Ja, det är hon verkligen!Är besviken på skolan faktiskt, det lät ju sååå bra när vi var där på besök...
Mia

2013-04-25 @ 19:46:25


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

miansliv.blogg.se

Ett ställe där jag skriver ner det jag känner och upplever

RSS 2.0