En fråga om rätt inställning

Vänner kan komma och gå, en del vänner man känt hela livet och som man trott alltid skulle finnas där försvinner ifrån en och andra som man nyss träffat känns som dom alltid funnits hos en.
Jag är så glad över dom vänner jag har, nya som gamla. Nästan alla som finns i mitt liv har en egen särskild plats i mitt hjärta. Några få som inte finns i mitt liv längre, som Stefan och Fredrik tex, har också en särskild plats där.
 
 
 
När jag har fått se hur vänner vänt ryggen till och gått åt ett annat håll så har det sårat mig , men tänker man till så inser man ganska snabbt vad riktig vänskap är. Det måste inte vara den längsta som är den bästa, den man känt sen lågstadiet, det kan vara den supergoa mannen du träffade på sommarjobbet. Eller den goa tjejen som blev tillsammans med din vän och blev vän med dig direkt.
 
Man får vara med om så många möten i livet, ibland klickar det direkt, ibland tar det ett tag men alla man möter kan vara den där speciella bästa vännen som man för stunden inte vet kommer att ge en massa fantastiska minnen.
 
När man träffar nya människor ska man göra sig själv en tjänst och hålla sitt sinne fritt från förutfattade meningar för den där främlingen därborta kan vara din nästa bästa vän!
 
Därför älskar jag att träffa nya människor!
Det är helt enkelt spännande och intressant!
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

miansliv.blogg.se

Ett ställe där jag skriver ner det jag känner och upplever

RSS 2.0