Konstig Bonzo

 
 
 
 
Igår kväll hände en lite läskig sak med Bonzo, han låg på golvet och sov och när han reste sig och började gå så gick han konsigt och höll ryggen i en båge.
Han har gått så förut när han sträckt på sig efter tuppluren men nu rätade han inte ut ryggen.
Jag böjde först hans högra bakben och det gick lätt, vänster bakben satt liksom lite fast men jag böjde det försiktigt och utan tvång. När han gick efter det var ryggen som vanligt.
När jag gick fram till honom igen för att kolla bakbenen så försökte han smita iväg och ville inte riktigt.
 

Idag är Bonzos rörelsemönster helt normalt och jag har kännt igenom honom och hittar ingen öm punkt på honom, jag får böja hans bakben. Han springer, klättrar upp i soffan, sträcker ut benen och viker ihop dom.
Jag lät Ajje ringa till veterinären eftersom jag har en förmåga att börja gråta vid såna samtal även om jag inte är orolig. Veterinären tyckte, grundat på hur han är idag och att Bonzo lekte i djupsnö med stora Samo igår, att vi skulle avvakta och komma in om han visar samma sak igen.
 
Hade gärna åkt in och låtit dom gå igenom honom, så visar han inte samma konstiga beteende igen kanske dom får göra det ändå snart. Svårt det här, är ju inte hysterisk av mig och ränner till veterinären för minsta lilla. Men veterinären tyckte nog att det här var minsta lilla... Hade han visat minsta lilla idag så hade jag absolut åkt in, men ok, nu avvaktar vi.
 
Våran älskade Bonzo <3




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

miansliv.blogg.se

Ett ställe där jag skriver ner det jag känner och upplever

RSS 2.0