Vänner

Det finns många sorters vänner här i världen.
Bra och dåliga, nära och ytliga, ärliga och oärliga.
 
Idag har jag känt mig lite låg, vaknade med migrän och då blir det lätt så.
 
Chattade lite här på eftermiddagen med en god vän som jag aldrig har träffat, jag kallar honom för god vän ändå för han har bra värderingar, står upp för sig själv. Även om han har fullt upp eller är på väg nånstans tar han sig tid att säga ett par ord om jag börjar chatta. Han är lätt att prata med, ja jag gillar honom verkligen.
Hoppas verkligen att det inte dröjer flera år innan vi kan träffas.
 
Har också chattat med en älskad vän idag, hon är otroligt lyhörd på hur jag mår och känner och hon frågar alltid om jag är kort i mina svar eller så. Vi träffas ofta och det är alltid roligt när man är med henne. Hon ger mig trygghet för hon säger vad hon tycker men det är helt ok om jag inte har samma åsikt som henne och jag kan absolut vara mig själv i hennes sällskap.
 
Båda dom här härliga vännerna fick mig att må bättre efter att vi chattat, dom är värdefulla för mig.
 
Jag har fler goda vänner än dom här två, och jag är så tacksam över varenda en!
Ja, kanske inte dom dåliga vännerna då, dom som aldrig ställer upp. Dom slipper jag helst.
 
Det här med vänner är svårt tycker jag, att skilja på bra och dåliga vänner. För det är inte solklart vem som är det ena och vem som är det andra. Och hur många chanser ska man ge nån som inte ställer upp och inte har nåt annat skäl än att den inte har lust?
Jag har förlorat många vänner i mitt liv, i backspegeln var många av dom inte ens mina vänner på riktigt. En del växer man ifrån, en del glider man bara ifrån och en del försvinner med buller och bång.
 
Hmm, tror att jag kan skriva hur mycket som helst i det här ämnet men jag tror att jag ger mig nu.
Lägger bara till att just nu lär jag känna nya människor på olika sätt och ställen, många har med hundar att göra. Där har jag redan lärt känna människor som betyder mycket för mig och som jag kallar mina vänner.
 


Kommentarer
- S C H N A I L G U L L -

Hej! Vilken fin blogg!
Allt bra?
Kram

Svar: Tack!Jodå, det duger :)
Kram
Mia

2013-02-26 @ 19:36:15
URL: http://schnailgull.blogg.se
Hannah och Vendela - Hästblogg ♡

Hej jätte fin blogg verkligen! Kolla gärna in min, imorgon kommer ett samarbete med hööks upp! Va med vetja :D http://bpoonysar.blogg.se/

kram ♥

Svar: Tack så mycket!Kram :)
Mia

2013-02-26 @ 21:41:38
URL: http://bpoonysar.blogg.se/
felicia

Hej, stilig blogg!

Kika gärna in på min om du vill läsa om:

♡ mode
♡ shopping
♡ ridning
♡ åsikter
♡ mitt liv
♡ kompisar
♡ skolan
♡ inspo
♡ kram från mig!

2013-02-27 @ 10:37:19
URL: http://fillann.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

miansliv.blogg.se

Ett ställe där jag skriver ner det jag känner och upplever

RSS 2.0