Bonzoträning och munterhet

 
 
 
 
Jaha, var ska jag börja....

Från början av dagen är kanske smart :)
 
Jag vaknade även idag och mådde bra, kände mig som Mia, inte som monsterMia. Några personer vet bättre än andra exakt vad jag menar, tyvärr.
Jag vet inte om jag är inne i ett bra flöde eller om det är min nya medicin som börjat verka, det är en medicin som ska dämpa ångest. Jag är glad att jag åkte till psykakuten och att läkaren där såg att det "bara" är ångest jag har nu, och inte den "vanliga" depressionen bara. Jag har fått några biverkningar av medicinen men om det innebär att den börjat verka så är det helt klart värt det.
Jag klev ur sängen, rastade Bonzo, åt frukost, duschade och rastade Bonzo igen. Sen var det dags för lite Bonzoträning, nämligen ensamhetsträning. Så jag lämnade honom hemma och knatade iväg till Magnus, Agneta var inte hemma. Det var rätt längesen jag umgicks med Magnus, vi brukade promenera tillsammans förut, så det var himla trevligt att sitta och prata med honom, Jag fick äran att ge lilla goa Emilia välling också, sicken gla tjej hon är lilla snuttan :)
 
Det var allt lite spännande att komma hem, skulle huset vara rivet? Skulle Bonzo ha kissat och bajsat inne?
Nejdå, vår duktiga kille hade skött sig kanonbra! Kollade av hemmet och tog sedan med honom ut på promenad.
Vi tog vägen upp i skogen så han fick springa lös, det går jättebra och han är så duktig att hålla koll på matte och även att komma när jag ropar.
 
Jag har fått lite dåliga nyheter idag, men inte ens dom har kunnat få mig att sluta vara munter, glad och go. Ändå är det allvarliga saker jag fick besked om, håll gärna tummarna att det löser sig imorgon eftermiddag. Gör det inte det så vet jag inte hur jag ska lösa det. Men jag skjuter upp grubblandet till jag vet om jag behöver grubbla eller inte. Smart va??
 
OXOX


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

miansliv.blogg.se

Ett ställe där jag skriver ner det jag känner och upplever

RSS 2.0