Pepp av några ord...

Jag följer ett gäng bloggar, av nån anledning så är dom flesta hästbloggar och alla jag följer slaviskt varje dag är hästbloggar. Timmie Melanoz är en kille vars blogg jag nyligen hittade till och jag gillar verkligen hans blogg.

 

När jag läste honom idag så var det en mening som gav mig en smäll rätt i magen, för den är så sann! Och så enkel! "Det blir som man tänker, right?"

 

Ja, det blir det! Och jag är så duktig på att tänka negativa grubblande tankar där jag riktigt frossar hur illa det är och kommer att bli, att den och den egentligen inte gillar mig och inte vill ha mig i sitt liv eftersom...yada yada. 

 

DUMT!!

 

SLUTA tänka negativt NU, BÖRJA tänka POSITIVT NU!!!!

 

Njut av det jag och du har i våra liv! Längta inte efter det vi inte har eller inte kan få, det är slöseri med energi plus att det plockar ner oss.

 

Det kanske hjälper mig med mina humörsvängningar också? Snacka om att täta humörsvängningar sliter på en. Seriöst så kan jag på fem minuter gå från glad till ledsen till glad till deppig...ofta denordningen också, helt utan synlig anledning. Stressen från arbetsförmedlingen gör ingenting bättre heller.

 

Inlägget på Timmies blogg hittar du här!

 

 



Kommentarer
Friskey

Timmie skriver verkligen många bra och djupa inlägg som man känner igen sig i och som verkligen har en mening :)

2013-01-13 @ 16:39:54
URL: http://friskey.weride.se
Timmie

Tack snälla för dina ord i dina kommentarer! Det värmer! Jag hoppas verkligen att du hittar en väg som tar dig till ett bra välmående! Kom ihåg att DU är centrumet i ditt liv, du sitter vi spakarna och låt ingen annan styra dom åt dig! Det är svårt att bryta upp olika former av vänskap, men frågan är vad det är för vänskap om dom för dig att känna dig som du gör? Testa att ta en paus i från dom, ta ett medvetet avstånd från dom du behöver och få andrum. Andrum till att känna! Ta hand om dig. kram!

och tack så mycket till friskey ovan! :)

Svar: Precis, vad är det för vänskap...känns skönt att iaf ha börjat fundera på det här. Jo, jag ska ta en paus från dom och sen får vi se. Vill dom ha mig i sitt liv så får dom visa det. Tack för dina kloka ord! Ta hand om dig du med, Kram!
Mia

2013-01-13 @ 21:56:01
URL: http://dressyrkillen.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

miansliv.blogg.se

Ett ställe där jag skriver ner det jag känner och upplever

RSS 2.0