BusBonzie!

Bonzo har smitit ut från vår inhägnade gård ett par gången efter att ett par andra hundar visat honom.
Igår smet han flera gånger!
En gång kom grannen Mona till framdörren med honom i koppel, deras koppel.
En gång smet han över till några påskkärringar som kom, tur en av dom var Elina som var smart och erfaren nog att kliva över staketet in på vår gård så Bonzo hoppade efter.
 
Han smet nån mer gång också.
Så nu ska jag åka till Borlänge och köpa mer stängsel.
 
På kvällen igår fick Busen sitta på lina när han ville ut, och det gillar han inte alls. Flera gånger backade han undan och stannade inne när han förstog att det skulle bli lina.
Han var ut några gånger på lina ändå och vi trodde ju att han gjorde det han skulle.
 
När vi var på väg isäng blev han lite orolig och sen kissade han inne....mmm, säkert en 10 liter.
Stackarn, för han gillar inte att kissa inne.
Men han kissar alltså inte när han är ute på gården och sitter fast.
 
Känns därför väldigt osmidigt att vänta med att köpa stängsel, och vi är ju hemma några dagar nu och kan sätta upp det.
 
Den här bilden är en månad tror jag och han har vuxit synligt på den tiden.
 
Men nu ska jag ge mig av!
Ska bara....först :P


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

miansliv.blogg.se

Ett ställe där jag skriver ner det jag känner och upplever

RSS 2.0