Det ska vara gôtt å leva...

Ååååh, vilken underbar dag vi haft!
Ååååh, vilken underbar skoterutflykt vi haft!
Vi åkte hemifrån vid halv elva och kom hem vi halv fem....tror jag :)
Skotrarna och kälken lastade på en stoooor lånad släpvagn, korv, varm choklad och Ajje, Erik och jag inpackade i bilen.
 
Framme vid Björnhyttans fd järnvägsstation lastade vi av, kälken kopplades efter Vikingen, maten lades i packboxarna och sen gav vi oss av i underbart solsken och nån minusgrad.
 
 
 
Ganska snart kände Ajje att Vikingen gick lite tungt, vi stannade och den var glödhet under nånstans...vid mattan...hehe, jag kan ju inte sånt där.
 
Så vi hängde kälken efter min 340 för att testa om det gick bra, enklare för Ajje att sladda in lite snö för kylning.
 
Efter ytterligare en stund la min skoter av, efter lite felsökning av min underbara duktiga make så hittades felet och vi kunde köra vidare.
 
Det var iaf inga problem för mig och 340n att dra kälken med Erik. Jag fick ju tänka lite på kälken när jag valde spår, men det var inte betungande alls....fram till vi hade nån kilometer kvar.
På ett par ställen var det alldeles för läskigt för mig att köra så Ajje fick köra båda skotrarna förbi dom ställena.
Sista biten upp till grillplatsen tog Ajje kälken igen så jag kunde fokusera på min körning och inte på hur kälken gick. Ja, kära nån, det var en bit där som inte var så kul där och då. Men det gick ju himla bra!
 
Flera gånger övervann jag min "rädsla" och körde där jag inte trodde att jag vågade...hahaha, låter lite roligt men är så sant. Kastade fram hjärtat en bit och åkte och fångade upp det. Jag litade också till Ajjes omdöme, viftade han att jag kunde köra så körde jag!! Och oj vad jag vuxit idag!! Jag är riktigt riktigt stolt över mig själv! Hihi.
 
Vi åkte upp till ett av vindkraftverken på Saxberget och vi hade den underbaraste utsikten! Och sol!
Takt nedanför oss såg vi Saxdalen och precis bredvid oss stog ett av vindkraftverken, lite dålig timing hade vi för när vi kom drog det igång och började snurra. Det gjorde inte så mycket men lite låter det ju.
 
 
 
Nån hade ställt en grill på en översnöad eldstad, väldigt praktiskt för vi skulle ju grilla korv :)
Så gott att äta när man är ute på tur! Och varma chokladen var också så god!
 
På tillbaka vägen fick Erik åka en kort bit framför mig på skotern, men jag är ju lite kort så jag såg knappt framåt och mina armar nådde nästan inte styret :) Efter en bit fick Erik åka med Ajje istället.
Hmm, sen hittade jag gasen...så skönt att dra på lite.
 
Vi fick nog 3-3,5 timmar aktiv körning. Så nu är jag stel i kroppen och har ont i höger underarm...gastummen ni vet :) Och vi hade underbart väder hela tiden, en helt underbar dag.
 
Jag fick som synes över några bilder från mobilen, men inte alla. Så jag kör ett inlägg med bara bilderna när jag fixat det. Dom fem sista bilderna är från Ajjes mobil, den är en snäll och väluppfostrad mobil...


Kommentarer
Maria

Ser jättemysigt ut :) Jättefina bilder ★★★
Nu är det en härlig årstid och solen börjar ta också , jag älskar våren ♥

Svar: Ja, det är underbart nu!
Mia

2013-03-08 @ 21:45:13


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

miansliv.blogg.se

Ett ställe där jag skriver ner det jag känner och upplever

RSS 2.0