Gårdagen

Det blidde ingen bloggning igår, var lite slut.
 
Jag var till arbetsförmedlingen och skrev in mig igen, där var det kaos så det tog en stund.
Sen lastade vi min skoter och gav oss iväg så jag fick prova den. Jepp den ser för uschlig ut, men det är en ung kille som haft den och han har väl troligen inte gett skotern nån kärlek och dessutom kört som ett jehu.
Tur nog så gick den bra!
Körde omkring nere vid badet och lekte lite, men jag tycker att det är roligare att köra med ett mål än att lattja omkring sådär. Så på fredag förmiddag ska vi göra en utflykt med båda skotrarna tänkte vi.
 
Och i sommar får vi snygga till skotern, lite aluminium och spackel på huven och sen lite färg. Lite skruva här och svetsa där. Och ny galon på sitsen på ryggstödet så ska den nog duga även utseendemässigt sen :)
 
Skönheten! Med makens skoter bredvid.
 
Det var en otrolig skillnad att köra min ET340 T/R mot makens Viking. Den här rådde jag på och kunde styra och hantera som man ska med en skoter. Jag provade om jag orkade dra runt den och det gick bra, jag kunde även lyfta den bak.
 
 
Efter skoteråkningen åkte vi hem och åt, och jäklar i min låda vad jag dumpade sen!
Usch vad vidrigt det är! Det var dumpen som gjorde att jag inte orkade blogga igår, för när illamåendet och obehaget väl släpper så blir man trött.
 
Nu ska jag dricka upp kaffet och göra mig iordning. Sen ta en promenad med Bonzo.
Sen blir det en liten roadtrip!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

miansliv.blogg.se

Ett ställe där jag skriver ner det jag känner och upplever

RSS 2.0