Lycklig!

Sitter i soffan med mina två yngsta barn, vi har precis ätit. Ajje är förvisad till fåtöljen :)
Det blev pizza för första gången efter min operation, jag tog lite av makens pizza och barnen delade på en kebabrulle. Jag drack det sista av rödvinet till pizzan, gott.
Vi har fredag idag, ja inte D som ska till skolan imorgon, men Ajje och E är lediga.
Satt här och surfade runt lite, smuttade på vinet, tittade på mina älskade och kände.
Kände att jisses vad lycklig jag är!
 
Det är en så underbar känsla, tänk om man kunde samla den och spara så att man kan plocka fram den när man behöver må bra. Men det är klart, har man inga dalar i sitt liv så har man ju heller inga toppar.
Sen behöver man ju inte överdriva och ha dalar som når till jordens mittpunkt.
Så var det för mig i höstas och vintras, usch vilket helvete jag befann mig i.
Dom som inte stog kvar vid min sida och stöttade mig kommer inte att få nån mer chans att vara min vän, just sayin! Jag är generös men inte så generös längre, jag har insett att jag måste ställa upp för mig själv.
Att sätta gränser och inte öppna mig på vid gavel för vem som helst, alltså vara rädd om mig själv.
 
För att jag är värd det!
 
Hahaha, ja det blev lite allvar även i det här inlägget. Men nu ska jag fortsätta njuta av min familj och vår virituella fredag.
 
Puss och kram på er!


Kommentarer
Linnea

Ja visst är det en underbar känsla när men kan bara vara i nuet och inse att just här och nu är livet underbart. Även om det för 3 timmar sen kändes motigt eller att morgon dagen kommer med nya utmaningar.


Svar: Ja, det är härligt! Men svårt, väl värt att träna på
Mia

2013-03-08 @ 08:27:04
URL: http://www.idyllidalarna.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

miansliv.blogg.se

Ett ställe där jag skriver ner det jag känner och upplever

RSS 2.0