Människor

Nu har jag tagit ett till steg framåt.
Ett steg som, om det går som jag önskar, kommer att innebära att jag får äran att träffa nya människor, se nya ansikten och säkert kommer jag också att få lära känna en mängd nya människor.
Det är så spännande!
Och extra roligt är det för att jag kommer att ha mer kontakt med min bästa Emelie <3
 
En av "biverkningarna" med depression är att man inte vill vistas bland folk, det är inte så för alla men för dom flesta. En del vill inte träffa nån alls. Jag är mittemellan och vill träffa min vänner men inte så många fler.
För mina vänner ger mig energi, vill inte ha energitjuvar som vänner.
På sistone har det sakta men säkert kommit nåt krypande, det faktum att jag uppskattar att träffa folk, vara bland folk, prata med folk. Och inte bara folk jag känner eller är bekant med, utan även främlingar.
 
En främling är för övrigt en vän du inte mött tidigare!
 
Det här medför också att jag inte tänker så mycket på vilka jag träffar på när jag inte ska ha en dialog med dom. På gymmet idag tex, jag åkte ner med Sinead och det var andra där men inte förren jag gått en stund på löpbandet såg jag att tjejjen bredvid var en fd arbetskamrat. Tidigare gånger har jag kollat vilka alla där var. Och första träningstillfället efter nyår när det var supermycket folk på gymmet(nyårslöften?)var jag nära att vända.
Himla skönt att Jannike var där då!
 
Okända kommer jag också att träffa massor av i hundsammanhang, iaf i år, för om jag inte fortsätter ställa ut Bonzo blir det ju inte så många tillfållen till nya bekantskaper.
 
Jag är en social människa som tycker att det är roligt att träffa och lära känna nya människor, det är så otroligt spännande! Just för att man inte vet om man träffar sin nya bästis, eller om man kommer att träffa nån som som tycker väldigt illa om mig. Det sista är ju inte kul, men man kan ju inte vinna alla matcherna så det bjuder jag på. Och jag ska bli bättre på att bjuda på det.
 
Jag har min familj och jag har mina vänner av olika slag och jag vet att många älskar mig.
Det är dom som betyder nåt för mig!
 
So You don't like me?
Well, I don't wake up every day to impress You!
 
Hahaha, snacka om rörigt inlägg, vad handlar det om egentligen?
Grejen med min blogg är ju att jag får en idé och börjar skriva, sen skriver jag bara det som kommer fram. Mina inlägg skriver sig för det mesta mer eller mindre själva.
Och eftersom jag kan vara lite förvirrad...hahahaha
 
Den här bilden är inte gammal alls, men oj vad han vuxit sen den togs :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

miansliv.blogg.se

Ett ställe där jag skriver ner det jag känner och upplever

RSS 2.0