Tisdag 7 maj

Aaah, nu börjar vädret bli härligt!
Sitter i soffan och dricker frukostkaffet, altandörren är öppen och det är inte det minsta kallt.
 
Bonzo ligger i dörröppningen och slappar och jag njuter av hans ljud och av ljuden som kommer in utifrån.
 
Ljud som hör hemma ute, som grannar, bilar och annat och som man hör genom en öppen dörr är så ljuvligt. För det minner om sommaren tycker jag.
 
Om 1,5 veckor ska vi ut och tälta, är lite orolig för att det ska bli kallt, men jag och barnen får sova i joggingkläder isf. Det kommer att bli toppen!
 
Igår var det valpkurs, vi hann bara några meter från bilen innan det hände en otrevlig sak mellan Bonzo och mig. Men jag pratade med vår instruktör om det och jag fick bra hjälp så det kommer att lösa sig.
Vår instruktör är toppen! Hon tar sig tid att bekanta sig med en hund som det är nåt krångel med och sen kommer hon med råd. Råden är alltså individanpassade och det känns tryggt och skönt.
 
Själva träningen sen gick hur bra som helst! Bonzo var kung!
Och jättefin kontakt hade vi, blir så lycklig när det går bra. Instruktörerna, Yvonne och en annan matte gav Bonzo beröm och dom tyckte också att han var duktig :)
 
Om en knapp timme ska jag träffa min älskade Emelie på stan.
Längtar som en tok! Vi har båda haft fullt upp och har inte hunnit träffas på länge nu.
Det är så skönt med henne för det spelar ingen roll om vi inte setts på ett tag, vi har kontakt ändå och det märks inte när vi ses att det var ett tag sen.
 
Nu ska jag svara på ett mail och sen gå och göra mig iordning för att åka till stan.
 
Hjälp vad liten han har varit! Och mörk!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

miansliv.blogg.se

Ett ställe där jag skriver ner det jag känner och upplever

RSS 2.0