Hudvård

Vissa saker måste jag ha hemma, vissa saker beror på att jag är kvinna.
 
Andra saker skulle förr berott på att jag är kvinna, som hudvårdsprodukter, men det blir allt vanligare att män också tar hand om sin hud och inser hur skönt det är att göra en ordentlig rengöring och sen återfukta och bli len och mjuk. Och känslan när man gjort det....verkligen härligt!
 
Nu har jag använt Mary Kay i drygt ett halvår och jag är grymt nöjd med deras produkter.
Det här är den fuktgivare, rengöring, dag- och nattserum jag använder från MK, plus att jag har ögoncreme i samma serie. Och fundation, ögon- och ansiktsprimer, make up-remover och en massa make up.
Nu börjar det snart ta slut i dom här förpackningarna och jag kommer inte att köpa samma igen. För även om dom är superbra och prisvärda så är det en massa pengar man lägger ut.
Rengöringen hade jag två förpackningar av och maku up-removern gillar jag inte så dom räcker ett tag till.
Det jag behöver köpa snart är en bra dagcreme, en bra nattcreme och en ögoncreme.
Ögoncremen kan jag nog klara mig utan också, men vill helst ha.
 
Jag har problemhy och vill därför ha bra produkter, kräver också att dom luktar gott.
 
Innan jag började använda Mary Kay var det Royal Velvet från Oriflame jag använde.
Suverän serie, gillar speciellt att man använder rengöringen och tonern på bomullsrondeller och inget vatten.
 
Men MKs rengöring är en mild peeling och det gillar jag och det är bra för min hy också.
Och även royal velvet blir en massa pengar om jag ska ha två eller tre av cremerna.
 
Åhléns julbok kom i brevlådan häromdagen och jag gillar den verkligen.
Till mig själv hittade jag tre erbjudanden som kändes lockande även om det är, för mig, nya produkter.
Olays dag- och nattcreme á 50 ml för 199.-
Niveas Q10 dag- och nattcreme á 50 ml för 189.-
Lumenes dag- och ögoncreme 50 resp 15 ml 149.-
 Jag har använt en annan produkt från Lumene pga jag är så grymt torr på vintern.
Nämligen den här och den är grymt bra.
 
Det jag kommer att göra nu är att kolla vad Olay och Niveas ögoncremer, i dom serier jag har på bild här, kostar. Och vad Lumenes nattcreme kostar.
Kan ju hända att jag hittar nåt annat till bra pris som jag gillar men det är iaf skönt att ha nåt att börja titta på när jag kommer till stan. Har ju ingen brådska att bestämma mig.
Först ska CSN-pengarna komma, räkningarna betalas, mat handlas, julklappar köpas, bilen tankas och sen....om det finns några pengar kvar, så ska jag handla hudvård. För även om jag måste ha hudvård för att fungera så hamnar det ändå långt ner på priolistan.
 
Hoppas jag får jobba lite framöver för extrapengar sitter ju aldrig fel


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

miansliv.blogg.se

Ett ställe där jag skriver ner det jag känner och upplever

RSS 2.0