Lördag v 47

Idag har jag äntligen jobbat igen. Det var nog två månader sen sist men allt flöt på och dom "gamla" vårdtagarna hade jag fortfarande full koll på. Första vt jag kom till "Åh, är det Mia? Vad glad jag blev nu!" Så himla roligt att höra sånt. Vet att hon tycker om mig för det har hon sagt till Tony, Tony som hon idag kallade gudomlig. Han är poppis bland vtarna och det förstår jag. Han är ju en underbar och trygg man.
Att träffa kollegorna var också så roligt! Har saknat dom för dom är så roliga och snälla allihop.
Här tog jag en liten promenad för att möta kollegan som hade bilen.
 
När jag hade slutat jobbet åkte jag hem och bytte om och begav mig sen ner till gymmet här i byn.
Uppvärmning och konditionsträning på löpbandet. Jag gick i rask takt i sammanlagt 8 minuter och joggade i två minuter. Av dom 8 jag gick så var 2 minuter snabbare. Min pt har sagt att man ökar kondition snabbare med sån intervällträning så jag kör på det förstås.
Här sitter jag i en av benmaskinerna...så det är bara för att jag sitter som mina ben ser så feta ut...hahaha
Jag hade tänkt köra 14 stationer och köra hela kroppen men efter 9,5 stationer så tvärdog min ork och energi. Så irriterande! Men det gick bara inte att fortsätta idag. Tog en kaffe där på gymmet och satte mig i soffgruppen och snackade lite med ett par andra.
Det kan ju kännas lite läskigt att gå till gymmet i början, men både här i Smb och i Ludvika så är folk så himla trevliga! Jag skulle lätt våga fråga om jag behövde hjälp nån gång. Folk man inte känner säger hej till och med....inte alla men många. En del utbyter man bara blickar och leenden med.
 
På väg från gymmet träffade jag Agneta, ska ta mig hem till henne och rida snart igen.
Sen ringde jag Ajje och kollade om jag kunde komma upp en sväng, hade tanken att jag skulle börja titta på julgrejorna. Men istället gosade jag med Erik och hundarna. Och så fick jag mat :-)
 
Nu sitter jag i soffan och hoppas att magknipet ska lugna sig så jag kan ta en dusch. Ska packa väskan till imorgon också innan jag somnar. Behöver sova.
Imorgon jobbar jag delad tur så jag ska luncha med en viss person, nice!
 
Måste säga att livet är bra härligt nu!
Jag njuter.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

miansliv.blogg.se

Ett ställe där jag skriver ner det jag känner och upplever

RSS 2.0