Nellie

Människor i allmänhet och en viss sorts människor i synnerhet...
 
Jag tycker att det är väldans intressant med människor, vad dom gör, hur dom gör och varför.
Människor som bryr sig en massa i andra människor liv tex, som lägger ner en massa energi på andra människors liv. Håller koll på vad dom gör och vad dom skriver....till att börja med undrar jag hur dom orkar?
Jag har ärligt fullt upp med att hålla reda på mitt egna liv, har ingen tid eller lust att hålla reda på nån annan.
 
En del av dom här människorna som håller koll på andra(visst låter det lite stalkers över det?)är så avundsjuka att dom blir elaka och vedervärdiga - såna människor är anledningen till att ett nytt fult ord har uppstått.
 
Nätmobbing
 

Mobbing är alltid vidrig och onödigt, att det sker på nätet är inget undantag. Där kan ju mobbaren också vara rätt anonym. Och därmed troligen ännu vidrigare.
Jag har aldrig varit utsatt för nån nätmobbing eller nätkränkning, min blogg är helt enkelt för liten.
 
En tjej som däremot är utsatt, säkert varje dag, är Nellie.
Hon är 13 år och hon driver en av Sveriges största bloggar, ni som följt min blogg ett tag minns kanske att jag skrivit om henne förut. Hon är en otrolig tjej och jag beundrar henne verkligen.
 
Nu har hon blivit engegerad i ett nytt projekt som kallas Inte Okej
Det handlar om just nätkränkningar.
 
Nellie ligger bakom #skickavidarenätkärlek. Hon har en facebooksida där hon skrivit "Jag, Nellie Berntsson vill med denna sida sätta stopp för näthatet. Med signaturen #skicka vidare nätkärlek ska VI ihop göra nätet till en roligare plats! Lämna 5 snälla kommentarer på nätet varje dag med sign #skickavidarenätkärlek"
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

miansliv.blogg.se

Ett ställe där jag skriver ner det jag känner och upplever

RSS 2.0