Prata och kommunicera

Mmm, att prata och kommunicera, ta reda på vad den andra känner, vad den vill, tala om vad du känner, vad du vill, förväntningar, krav och önskemål.
Sjukt viktigt!
 
Ta inte för givet att den andra ska tycka som du, eller tänka som du för det gör den garanterat inte!
 
Är det nåt som känns fel eller konstigt - våga fråga!
Ett svar man inte vill ha är ändå bättre än hur man mår när man går omkring och grubblar.
 
Oavsett vilket slags förhållande man har med en annan person - vän- romantiskt- släkt- eller annat så måste man prata. Och är det en person man inte känner - prata mer
Annars lär man inte kunna lära känna varann
Personligen tror jag det är bäst att prata mest face to face även om telefonsamtal också kan vara väldigt bra.
Med telefon behöver man vara tydligare och vara mer open minded eftersom man inte har nåt minspel eller kroppsspråk till hjälp
Lägg inte över ansvaret för det här på den andra, båda är lika ansvariga för att få det att funka.
Var inte för snabb att döma den andra, är det nåt du inte gillar eller nåt du tycker låter konstigt, fråga om det istället för att dra några slutsatser på egen hand.
Det finns säkert en bra och logisk förklaring.
 
Nu låter det som jag kan det här och att jag lever efter det här.
Ja, i teorin kan jag det men jag inser då och då att jag inte praktiserar det i verkliga livet.
 
Men jag jobbar på det, och jag jobbar på en massa andra saker också.
När jag flyttade till mitt egna hem skulle jag hitta mig själv.
Vissa dagar känner jag verkligen att jag gjort det och andra dagar känner jag mig som en liten flicka på fem år som är helt vilse i världen.
 
Sanningen är att jag inom många områden har hittat mig själv men att jag fortfarande är lite lost inom andra.
 
Tur nog så är jag ganska medveten om mina svaga sidor :-)
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

miansliv.blogg.se

Ett ställe där jag skriver ner det jag känner och upplever

RSS 2.0