God tisdag på er!

Vi människor behöver olika mycket sömn, en del behöver massor, en del klarar sig på lite och så hela spannet därmellan. Tyvärr behöver jag många timmar varje natt. Och jag är bortskämd och har alltid varit med att ha en bra sömn. Somnat lätt, sovit hela natten och vaknat glad oavsett klockslag.
Vid mental utmattning verkar det som dom flesta får svårt att sova medan vi är en mindre procent som kan sova hur mycket som helst. Skojar inte när jag påstår att jag nog kunnat sova 23 timmar på ett dygn när jag mått som sämst.
Nu har jag sovit dåligt två nätter i rad, vaknat och legat vaken i vad som kännts som timmar och som nog varit ganska länge också. Surfat lite och knappt orkat hålla ögonen öppna men ändå inte kunnat somna om. Tankar som mal, men som jag klarat att hålla positiva. Det är faktiskt en utmaning för mig, lätt att det blir negativa grubblerier mitt i natten. Tror att jag kanske vet varför jag legat vaken, det visar sig i natt.
 
Ska ta en liten powernap, hänga tvätt och dammsuga. Borde promenera men det är halt ute och jag har bara ventilerade walking-skor att ha....kalla!
 
Sitter under filten i soffan just nu och Bonzo ligger tätt intill mig, goa gubben som blivit en riktig kelis.
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

miansliv.blogg.se

Ett ställe där jag skriver ner det jag känner och upplever

RSS 2.0