Underbart med fredag igen!

Sitter i soffan och dumpar lite, ätit blåbärspaj med Jack och Andreas. Bonzo ligger bredvid mig alldeles nära, vilket är ovanligt för honom. Han brukar ligga en bit ifrån, han vill inte bli klappad när han ligger ner i soffan.
 
Har julpysslat mer idag innan jag åkte in till Lyviksberget och handlade några julklappar åt Erik. När jag var på väg ut från Coop såg jag ett bekant ansikte en bit fram, hon sken upp och sträckte ut en arm så jag fick en kram. Stog och pratade en stund med henne och hennes man, så roligt att se dom igen för det var några år sen sist.
Man kan inte tro att man ska se folk så sällan när man bor i en så liten by som Smedjebacken.
 
Smedjebacken ja, jag bor ju inte där längre och jag saknar inte det stället alls. Inte ett dugg. Vet inte om det beror på Smedjebacken i sig eller om det beror på att jag trivs så galet bra här där jag bor nu. Och det spelar ingen roll vad det beror på
 
Känner mig så där skönt avslappnad som man ska göra en fredagskväll, alla ljus tända och öl i glaset. Rösterna av männen som sitter i köket och pratar. Det har kommit lite snö som ligger på backen och är halkig.
 
Nåt som fascinerar mig är fd vänner.
Jag har varit en levande och hemsk tsunami förut, det innebar många saker bla att när jag var låg så stötte jag bort mina vänner. Det här var inget jag ville, inget jag kunde kontrollera. Har inte lyckats lära mig det.
När man förlorar en vän känns det ju som en katastrof och än värre känns det om det är en nära vän. Men när man väl hämtat sig och mår bra igen....jag då är det överraskande många av dessa "viktiga" vänner man knappt skänker en tanke mer. Och så finns det ju dom personer som man aldrig nånsin kommer att glömma, dom som kommer finnas kvar i ett litet utrymme i mitt hjärta.
Och nu blev det lite knasig svenska men jag pratar om mig hela tiden....dricker ju öl, remember!
 
Nu har dumpen gått över och jag tittar på Idolfinalen!
Känns som jag måste det efter att ha sett semin live förra veckan.
 
Mår så bra!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

miansliv.blogg.se

Ett ställe där jag skriver ner det jag känner och upplever

RSS 2.0