Grängesberg

Bor i Grängesberg den här veckan och här finns det en massa roliga saker att göra så jag har inte tagit mig tid för bloggen. I helgen som gick jobbade jag en massa så då hade jag inte tid. Igår studsade jag runt i huset och tvättade, fixade och grejade en massa. Hade så roligt, trivs så jäkla bra i det här huset.
 
Huset har sån skön atmosfär att det känns som solen skiner här inne och jag slappnar av och friden intar kroppen.
 
Jack är på jobbet och jag har haft sovmorgon, har precis ätit min macka. Måste vänja mig vid att kaffet i Jacks perkulator blir jättehett, nu har jag bränt tungan av mig i flera dagar ;-)
 
Igår var jag ner på byn och handlade, både på Ica och Konsum. Den ena av dom kommer jag att undvika att sätta min fot på igen. Den affären kändes sorgligt eftersatt, som att ingen som jobbar där bryr sig. Och den enda personal som sa hej var den som satt i kassan. Fast jag tog ögonkontakt med flera andra.
 
Himla intressant också med utbudet i affärerna, ska inte säga att Konsums utbud var såligt, men jag är van att handla i stan... Icas utbud här var däremot dåligt.
Haha, bildgooglade just på Grängesberg....ville hitta nån bild som inte bekräftar det jag tidigare känt när jag tänkt på den här byn. Men...hahaha, nej får nog ta lite egna foton nån dag.
Idag känner jag mig lite trött så det blir inte idag. Ska åka till Smb en sväng och hämta lite grejor.
Stationen, hmmm, vet inte ens om tågen stannar här längre men det borde dom väl göra?
Det här är en skutborrare...det fanns såna i gruvan...hihi *nollkoll*
 
Jag tvättade som sagt en massa igår, mitt i tredje eller fjärde maskinen small det till och blev svart. Jordfelsbrytaren löste och senare när Jack kommit hem var det bara att konstatera att tvättmaskinen gått sönder. Så vi åkte och köpte en ny...men vattenslangen passade inte och den på gamla maskinen var trasig. Så jag hoppas att den jag har på min maskin passar. Lakanen som låg i gamla maskinen är jussom "lite" blöta och behöver snarast tvättas om.
 
Nån som har en värmepanna att sälja förresten?
Och en pelletsbrännare?
 
Nu ska jag dumpa lite och sen sätta lite fart på den här dagen...fast den känns lite segare än gårdagen
P.S. Livet leker och är underbart, men har ändå sina prövningar... Älskar dig Jack <3


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

miansliv.blogg.se

Ett ställe där jag skriver ner det jag känner och upplever

RSS 2.0